Csatlakozz te is!

A közösséghez

G-PHÁZ HÍRFOLYAM

Prága - pár szóban

... és pár képben természetesen. Nos, ígértem nektek egy kis kitekintést Prágába érdekességképpen. Nem fogok túlzásokba esni, viszont elmesélem pár szóban, hogy mi a helyzet. Rengeteg képet készítettem, ezeknek a felét már kihajítottam, de így is maradt egy csekély 625 darabból álló album.

Az útleírás és az album a továbbiakban megtekinthető.

Úticél: Prága - 2 fő

0. nap: 2010. augusztus 22-én este 10-kor indult a busz a Népligetből. Én balga olyan hitben éltem, hogy ott vár a busz, sok-sok magyarral, csak felszállunk és megyünk. Persze. Jött a busz, tele bolgárral, ami remek kezdetnek ígérkezett, mivel ők csak szovjet nyelven vakertak, mi meg nem. Nem értettük egymást, viszont a sofőr elkérte a jegyet, és eltette. Gondoltam, vissza kéne kérni, mivel retúr.

1. nap: Másnap reggel 5-re ért be a busz Prágába. Természetesen szemernyit sem aludtunk, és a hotelbe csak délután 2-kor lehetett becsekkolni. Azt se tudtuk, mi van, viszont lejártuk a lábunkat délutánig, és napszúrást kaptunk. Nem emlékszem, hogy merre jártunk, és mit láttunk, viszont rendületlenül fényképeztem. Aztán aludtan 15 órát másnap reggelig.

2. nap: 8-kor nagy svédasztalos reggeli. Kihasználva a lehetőséget, kiflit ettem vajjal. Úticél: prágai vár és környéke: Szent Norbert kolostor, Loréta templom, Schwarzenberg palota, Szent Vitus katedrális, Királyi palota, Szent György bazilika és apátság, Királyi kert és környéke, majd végül a Károly híd "budai" oldala a Szent Miklós templommal. Végül megnéztünk egy pók-, horror- és terror kiállítást is. Ez mind szép és jó volt, de nagyon fárasztó. A Királyi kert kimaradt, mert eltévedtünk, és megint napszúrást kaptunk.

3. nap: 8-kor nagy svédasztalos reggeli. Ismét kiflit ettem vajjal. Úticél: hadászati múzeum, óváros, zsidónegyed, Vencel-tér és környéke: megnéztük a Szent Ágnes kolostort, a Károly-híd "pesti" oldalát, a Városházát az Orlojjel, a Týn-templomot, a Kőharang házat, és végül annyit mászkáltunk, hogy napszúrást kaptunk. Fő a változatosság.

4. nap: 8-kor svédasztalos reggeli, hagyományőrző lévén vajaskiflit ettem. Úticél: Petrin kilátótorony, Tükör útvesztő, Obszervatórium. Lanovka felvitt a hegyre, ahol lifttel - mert a lábunk kész volt - felmentünk a kilátóba. Ezután megnéztük a Tükör útvesztőt, ami jó volt, mert fél órát kellett sorban állni, és 1 perc alatt körbementünk. Végül az obszervatórium, ami viszont tényleg jó volt. Készítettem nektek képet és videót a "fekete-lyukról". Aztán természetesen napszúrással tértünk vissza a szállásra, viszont aznap jöttem rá, hogy igazából minden nap ez volt a bajunk.

5. nap: 8-kor svédasztalos reggeli, a vajaskifli mellett ettem egy kis görögdinnyét is. Úticél: Kutna Hora - Csonttemplom. Vonattal elmentünk Kutna Horába, ami úgy 70 km-re esik Prágától. Nevezetessége a Csonttemplom, erről ITT találtok pár infót.

6. nap: Reggeli vajaskiflivel, aztán 9-kor elindult vissza a bolgár busz Budapestre. Záró poén gyanánt a buszon egy kisfiú ült mögém, aki 6 órán keresztül rúgdosta a székemet.

- - - - - - - - - - - - - - -

Kaja: Két nemzeti ételt kóstoltam meg, az egyik a gulyás, ami igazából marhapörkölt knédlivel, a másik pedig a barnakrémes hús, ami igazából vadas. A vadas valami eszméletlen finom volt, én még ilyen jó vadast sosem ettem. Édes trutymós marhahusi egy kis áfonyalekvárral megspékelve, mesés volt.

Pia: Természetesen sör, abból pedig mindenféle fajta. Nem rajongók a sörért, de a cseh világos sörök sokkal finomabbak, mint nálunk.

Tömegközlekedés: Budapesthez képest csodálatos élmény, ugyanis a villamosok, buszok és metrók tényleg járnak, nem kell 20 percet várni semmire, nincs tömeg, bárhová eljuthatsz viszonylag rövid idő alatt. Hátránya, hogy mindig mindenki rohan. Ha zöldre vált a lámpa, rohanni kell, mert 10 mp múlva visszavált pirosra.

Múzeumok: A belépők 50-150 korona között mozognak, rengeteg múzeum és látnivaló van Prágában. Vettünk Prága kártyák, így sok helyre ingyen bemehettünk, és végül sokkal olcsóbban kijöttünk, mintha minden egyes helyen belépőt kellett volna fizetnünk.

Kultúra: A belváros csodaszép tényleg, a külváros pedig igencsak kommunista kihatású. A csehek szerencsejáték őrültek, lépten-nyomon kaszinókat látni. Színház, mozi, kocsmák, éttermek tömkelege mindenfelé.

Szagok: Aki ismeri Budapest legalja részét, képzelje el mindazt fél Prágában. Az emberi ürülék szaga minden helyzetben áthatja az érzékeinket: amikor fáradtan megpihen az ember egy padon, vagy lemegy az aluljáróba, felszáll a metróra, vár a buszmegállóban, átsétál egy csodaszép parkon stb. Hihetetlen mit művelnek ezek ott.

Időjárás: Szép idő volt végig, néha szemerkélt az eső. Nem volt izzasztó meleg, de nem is fáztunk.

Árak: Az árak nagyjából egyeznek a mi árainkkal. Eurót nem váltottunk, csak koronát, de jól tettük, mert szinte mindenhol azzal lehet fizetni.

Legjobb: Megnéztünk egy csontokkal és koponyákkal díszített templomot, láttuk a világ legnagyobb pókját, megettem a tökéletes vadast.

Legrosszabb: Prága büdös és koszos, rengeteg a hajléktalan, és sok ember sajna bárhol elvégzi a dolgát. Ezenkívül a Kőharang ház valami borzasztó, ép elméjű ember nem megy be oda. :D

Tanulság: Szép volt, jó volt, elég volt.

- - - - - - - - - - - - - - -

FÉNYKÉPALBUM

10 hozzászólás
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
Utolsó hozzászólásokÚjabbak 1 KorábbiakLegelső hozzászólások
2010.08.31. 18:44
Hód

Blaha! Azt sem tudod merre menekülj. A Borárros tér felé, a Baross tér felé, az Astória felé, vagy a Nyugati tér felé. Valahogy ugyanaz a szag követ...de miért? A hét képe nagyon tetszik.:xD Olyan, mint Anonymus szobra a Városligetben, csak áll. Tök jó, nagyon bejön.

2010.08.30. 20:57
superuser

Jól kész voltam már agyilag, látszik is a képen.

2010.08.30. 19:50
Danny

tiszta sunnyogós a hét képe :D

2010.08.30. 17:05
superuser

Az Kutna Horán a Csonttemplom. Temető van körülötte, belül meg a koponyák.

2010.08.30 16:54
Figii

„ Látom ki is került hét képének :D. Amúgy, mikor ilyen halálfejek, koponyák vannak, az temető, vagy azis ilyen múzeum? Mert a hátsó oldalán meg temető szerüség volt, azért kérdezem.”

2010.08.30. 17:04
superuser

Ja jól kijöttünk egymással :D Amúgy az egy horror kiállítás volt, kb. olyasmi, mint Szentendrén a horror pince.

2010.08.30. 16:54

2010.08.30. 16:53

Jólvan, a Blaha az már másik kérdés, ott szagolgatni nincs idő, hisz levegőt se lehet kapni. Namindegy. Cirkán 625 kép. Amikor azzal a kaszással vagy dementorral vagy mi azzal vagy, az nagyon jó kép :D

2010.08.30. 16:48
superuser

Egyébként ha valami kérdés lenne, nyugodtan jöhet. :)

2010.08.30. 16:43

Igen, végülis nézni kell, nem szagolni. Blahán is gyorsan átmész, nem szagolod.

2010.08.30. 16:39
Figii

Egy ilyen jó hely hogy lehet büdös, koszos? Nézem végig, s egyre jobbak a képek. Egyre szebb épületek. Hozhattál volna szagmintát is, a képek nem adják vissza azt a koszos piszkos környezetet :D. Mindenesetre látni, nagy a nyuzsi a városban.

Utolsó hozzászólásokÚjabbak 1 KorábbiakLegelső hozzászólások

KEDVENC KÉP

Küldj be Te is képet! >>>

TÁRSALGÓ

HÍRFOLYAM
Friss hozzászólások

SZAVAZÁS
Te varázsoltál tavaszi kinézetet a portálodra?