Így kezdődött.
A Rébusz elkészítése nem ősszel vagy nyáron vetődött fel, hanem már Márciusban. Newille unaloműzésképpen szeretett volna egy projektbe belekezdeni, így Rébusz lett a választás. Nem a régi stílusú Rébuszt, egy teljesen új, egy felturbózott Rébusz. Engem kért meg, hogy csináljuk meg közösen, így Márciusban el is kezdtük csinálni… És pont. A kezdeti lelkesedés után a Rébusz készítése félbemaradt, nekem dolgom volt (iskola, nyári munka), így Augusztusig nem sok időm volt foglalkozni a Rébusszal.
Rébusz Intro
Minden játékos a játék elején találkozhatott a Rébusz Reboot intrójával. Az intró érdekessége, hogy semmi videó anyag nincs benne, tehát ami lepereg előttetek „videó”, az jQuery és az html és css nyelv kihasználásának csodája. A „Warner Bros Company” logóját felhasználva készült el harmadik nekifutásnak a „G-Portál Team Game” felirat is. Az eredeti kép 500x500 felbontású volt, tehát kicsi, így pár héttel később készült egy újabb logó.


Még a legelején így nézett ki a logó... Aztán változtattunk rajta.
Augusztus 20-21 –én készült el a 2500x1300 pixeles GP Team Game logó, amelyet a játék elején is láthattatok. Ez már elég nagy volt ahhoz, hogy a betűk teljes képernyőn ne pixelesedjenek. A végleges intrót a Warner Bros. Pictures és a New Line Cinema 2013 –as intrója ihlette meg.

Az intrónál ez volt a tesztkép, végül nem került bele a játékba

A G-Portál Team Games logó ezekből a darabokból áll össze.

Így készült az Intró 2500x1300 pixeles változata...

... S végül így indul a Rébusz
Rébusz kinézet
Talán az egyik legszembetűnőbb változás a feladatok nehézségén túl a Rébusz új kinézete volt. Kivittük teljes képernyőre a játékot, és mindent úgy helyeztünk el, mintha tényleg a játékban lenne. Többféle terv készült a játék kinézetére, ezeket szeretném nektek megmutatni az alábbi képsorban.


A végső terv, a Rébusz indulása előtt pár nappal pedig ez volt:

Rébusz levelek
Jöjjön a statisztika része. Az első Rébusz 2009.04.01 –én kezdődött, ami már rég volt. Nem tudom, hogy lettek-e azóta törölve levelek, viszont a jelenlegi állás szerint 2181 levelet küldtetek eddig a Rébusz email címére, amelyből a Rébusz Reboot közel 1300 levelet tartalmaz (pontosabban 1295), így tehát kijelenthető, hogy ez volt a legaktívabb Rébusz, amin részvettetek. Legyen hab a csodálatos tortára, hogy az első Rébuszhoz képest a jelenlegi volt a legnehezebb, ugyanis arra csak 308 emailt küldtetek. A maradék pár száz levélen osztozik a másik 4 Rébusz.

Rébusz aktivitás, eredmények
A fenti eredményeket látva elmondhatjuk, hogy közel 4x nagyobb volt a levelezés aktivitása, mint sok-sok évvel ezelőtt. Mivel a Rébusz új része már beléptető rendszeren alapult, így könnyű volt a felhasználók követése.
A Rébusszal összesen 131 –en játszottak, ebből 36 –an jutottak legalább az egyik pálya végére. Az első megfejtő Emma volt, aki Október 28 –án 14 óra 43 perckor hagyta abba a játékot, tehát összesen 3 óra 43 perc kellett ahhoz, hogy az első játékos végig vigye a Rébuszt. Érdekesség, hogy az első Rébusz 2009.04.01, szerdai napon indult délelőtt 10 órakkor, és az első megfejtőre nagyjából 16 óra 30-45 percig kellett várni. (Pontosan nem tudom. Gwen 16 óra 51perckor végezte ki a Rébuszt, aki a második volt).

Az első 100% -os megfejtő Rolii volt, aki 20 óra 19 perckor hagyta abba a Rébuszt, 9 óra és 19 perc kellett ahhoz, hogy a Rébuszt teljesen végig lehessen vinni. Épp, hogy megelőzte TinyStart, aki Rolii után 5-10perccel vitte végig a Rébuszt.
Jöjjön egy kis lesújtó szám. A Rébusz Reboot első feladatánál pontosan 68 ember ált le, tehát a játékosok több mint fele nem tudta az elsőre a megoldást. Ebből valószínű, hogy mind a 68 nem is kért segítséget. Mindenki, aki segítséget kért, továbbjutott. Rövid statisztika vége.
Rébusz készítése, befejezése
Az új Rébuszt önzetlenül Newille és én vállaltuk be, s bár könnyebbnek terveztük, több mint 100-150 órát foglalkoztunk a Rébusszal. Ha ez átlag napi 3 óra lenne, akkor is másfél hónapig csak Rébuszoztunk volna. A játék végül Október 28 -án hajnali 3, fél4 tájt készült el teljesen.
Vélemények, élmények, összegzés
Végigkérdeztem mindenkit arról, hogy milyen volt a Rébusz, és mivel a játék kivégzése után pár perccel kérdeztem meg, gyakorlatilag mindenki annyit tudott kinyögni, hogy nehéz. Az új funkcióknak örült mindenki, a zenék nagyon jók voltak. A bejelentkezési lehetőség is úgylátszik sikerült, mivel több, mint 130an jelentkeztetek be a Rébuszba.
A Rébusz indulását követően a levelek megválaszolására Newille és Adliz 2-3 napig felváltva ült a gépnél, közel 20-25 órát küzdöttek a Rébusz indulása után még a levelekkel (lehet többet is). Nekik is tetszett a Rébusz, sőt, a História indulása óta nem volt olyan nagy kommunikáció, mint a Rébusz alatt, ami valljuk be, szép dolog :)
Neked mi a véleményed a Rébuszról? Mi tetszett, vagy mi nem tetszett benne?
Összegezve, nagyon nagyon nagyon nagyon jól sikerült a Rébusz Reboot. Megvolt benne a filmes hangulat, a Rébusz Intro, a stáblista, a stáblista utáni jelenet. A ’játék’ hangulat is megvolt, hisz számos dolgot merítettünk a számítógépes játékokból ahhoz, hogy a Rébuszt is lassan igazi játéknak tekintsétek. Ha Adliz megengedi, hogy legyen még egy Rébusz, akkor a jövő évben is egy olyan Rébuszt próbálunk csinálni, ami hasonló ugrást tud csinálni az előző részéhez képest! :)
Kipróbáltam, ahogy Figler úr összes munkájával tettem eddig. Ha a GPortál is ilyen ütemben fejlődne, mint ahogy azt a Dávid csinálta a stíluskészítővel, a versenytárral és most a rébusszal, akkor a GPortál se a kisgyerekek játszótere lenne, hanem egy jól eladható felület.
L. Dávid
„ Köszi ElDavid, majd fülön pöccintem Figit.
Rébusz tapasztalat is akad?