Csatlakozz te is!

A közösséghez

Karácsonyi hangulat
Személyes Karácsonyi hangulat

Hogy telik nálatok egy szokásos karácsonyi ünnep? Mit szoktatok csinálni szenteste, 25 és 26-án?
Mi a hagyományos karácsonyi vacsi nálatok? Mesélj pár dolgot a karácsonyról.

20 hozzászólás
Utolsó hozzászólásokÚjabbak 1 | 2 KorábbiakLegelső hozzászólások
2009.12.19. 17:25
Bridgette96

Én szokatlan módon bevgyok kattanva karácsony előtti nap. xD Beállítom reggel 5-re a telómat, reggel 5-kor csörög a telefonom, lelököm a szönyegre és elhallgat. xD 10-kor rohanok díszíteni. xD A vacsi nállunk nem hal, mert én utálom a halat, már a szagától is szó szerint hánynom kell. :S Szval nállunk csirke van krumplipürével. :D Apa, illetve a Jézuska addigra beviszi a szobába az a ajikat. 15, 16 óráig örülünk aztán TV hajnalih. xD

2009.12.18. 18:57
Đaniii

Nálunk úgy telik a karácsony, hogy 23-án este feldíszítjük a fát!
24-én délben megyünk mamámékhoz ahol ott vannak uncsimék és dédimék, később ebédelünk majd kibontjuk az ajándékokat!
Mindenki örül majd 16:00 óra körül indulunk haza mert megjött a Jézuska otthonra is! xD
Otthon kibontjuk az ajándékokat és elvagyunk estig és este pedig megnézünk egy filmet!
25-én reggel újra az ajándékokkal töltjük el az időt majd 12:00 körül megyünk a másik mamámékhoz, ahol az egész család összegyűlik. /uncsimék,rokonok,stb./ Eszünk, és utána mindenki vonol be a fához ami alatt már egy csomó aji van!!! Mindenki megkapja a sajátját és ott is kipróbálunk minden ajándékot! Hazamegyünk estefelé és ismét TV-zünk!!!
26-án pihenő van vagy megyünk ismerősömékhez!!!
Nálunk általában így telnek a karácsonyok!!! : D

2009.12.18. 17:13
duracell

Hát mi elég szokatlan módon szoktunk karácsonyozni, mert nálunk nem 24-e az igazi ünnep :) Általában 23-án elémegyünk az erdőbe egy plafonig érő nagytüskés fáért, ami sajnos egyre ritkábban  van =( 24-én délután szoktuk feldíszíteni, délelőtt szaloncukorkötés, a nagytakarítás simítgatása, ilyesmik xD Ebédre úgy különösöbben nem szoktunk nagy gondot fordítani, a vacsorát minden 24-én este a szomszédban töltjük, náluk olyankor van ajándékozás. Utánna hazajövünk, csillagszórózunk a fánál és általában a tesóm és én éneklünk :D És itt jön a változás, mert mi nem 24-én este ajándékozunk, hanem a Jézuska 25-én reggelre hozza az ajándékokat. Ez ilyen félig angolos, félig magyaros, mert ugye ott csak annyiban más, hogy a mikulás jön xD Bár kicsit meglepett, hogy egyik osztálytársunk sem csinálja így, mert nekem az unokatesóméknál is így van. 25-én ebédre ők jönnek hozzánk, este rendszerint az itteni papámékhoz megyünk kajálni. 26-án van apa névnapja, így akkor a mamához megyünk ebédre. Nagyjából úgy ennyi lenne a karácsony x)

2009.12.18. 15:17
Dorcsy

Nálunk a 24-e reggel rendszerint azzal kezdődik, hogy a tesóm beront reggel a szobámba, zörgeti a szaloncukros zacskót, és felébreszt, hogy menjek kötözni. Tehát reggel 9 órakor ülünk pizsamában a nappaliban, és szaloncukrokat kötözünk. Ezalatt apu ki megy az erkélyre megküzdeni a fával, persze csak miután anyu megtalálta a karácsonyfa talpat, ami valahogy minden évben eltűnik, és volt már olyan, hogy a nagymamámhoz kellett elmenni másikért, mert tényleg nem volt sehol :D Ha ezzel megvagyunk, akkor rendszerint jön a felismerés, hogy az egy hete még tökéletes fenyőfa az erkélyen elgörbült. Nem baj, délelőtt anyuval meg a tesómmal feldíszítjük, addig apu csinálja az ebédet, ami nálunk midig hal. Ha kész a fa is, meg az ebéd is, akkor valaki elmegy a nagymamámért, és ő is csatlakozik hozzánk. Megesszük az ebédet, ezalatt csodás módon megérkezik a Jézuska, csilingel a csengő, a húgom meg már sprintel is befelé a szobába. Ajándékbontás, stb. Nagyjából háromig örülünk annak, amit kaptunk, utána megyünk a templomba, ahol szerencsére nekem már nem, de e tesómnak még szerepelnie kell. Én ilyenkor külön válok a családtól és két régi hittanos társammal felülök a karzatra, így amíg nem kezdődik a műsor, velük dumálunk. Istentisztelet után a mamámat hazavisszük, és megnézzük, hogy ott mit hozott a Jézuska. Itt is örömködünk egy kicsit, meg eszünk sütit, mert olyan nincs, hogy mi a mamánál ne együnk valamit. Illetve van egy hagyomány, amit minden évben megismétlünk: a családfő annyi részre vág egy almát, ahányan ott vagyunk, és mindenki kap egy gerezdet. Elvileg, ez azért szokás így, hogy jövőre is együtt ünnepelhessünk :) Ezután megyünk a másik mamámékhoz, ahol ott van a nagynéném is, ott is megtörténik az ajándékozás, ott is van süti, amiből muszáj enni, különben nem hagynak békén xD Szóval mindig este van, mire hazakeveredünk. Onnantól meg mindenki elvan az ajándékaival, vagy valami filmet néz a tévében. 25-én meg 26-án meg vagy a másoduncsiméket látogatjuk meg, vagy valamelyik nagyszülőnél ebédelünk, de ez változhat. :) De már így is rengeteget írtam :D Szóval most zárom is soraimat...

2009.12.18. 15:12
Nova

Lol :D

2009.12.18 11:52
superuser

„Nálunk anyám és apám szétstresszelik az agyukat karácsony előtt egy hónappal, így mire elérkezik szenteste, örülünk, hogy eljutunk odáig. :D Ma reggel indultam volna dolgozni, anyám felhívott, hogy menjek át, mert fontos kérdése lenne. Oké, átmentem, késésben voltam, erre megkérdezte, hogy ki csinálja a halat karácsonykor, én vagy ő. És ennyi volt a fontos kérdés.  Miután agyvérzést kaptam, bejöttem dolgozni. Egyébként szenteste inkább szentebéd nálunk, előtte fadíszítés, utána kaja, utána ajándékozás, másnap pedig nagyszülőknél, keresztszülőknél folytatódik a kajálás. Mivel halmániások gyülekezetében élek, így nyilván hal lesz "vacsorára", ami azért jó, mert én sosem eszek halat karácsonykor. Idén karácsonykor nem fogunk unatkozni, mert mindenkinek játékot vettem ajándékba, amivel ellesz, így végre lesz némi nyugtom. :D”

2009.12.18. 14:31
martino

és ki csinálja a halat? :D

2009.12.18 11:52

2009.12.18. 11:52

2009.12.17. 23:56
Adliz

Apumék megveszik a fát, tesóimmal a kikötésünk annyi, hogy jó nagy legyen, az nem számít, ha görbe, jóaz :D. Aztán amíg nem jön el december 24., méregetjük, hogy tényleg jó, lehet nem éri el a plafont? o.O 24-én díszítjük fel, régebben szaloncukrot is ekkor kötöztük, de ahogyan a szaloncukrok minősége megy le, a kedvünk is tőle, így szaloncukor helyett csokikat szoktunk venni, amiket a fa alá rakunk tálakba :D. Most hétvégére beígértem huginak, hogy készítünk díszeket (gyümik, hajtogatás, ilyesmik). 24-én szoktunk sütni-főzni. Nincs olyan étel, amit kizárólag ilyenkor készítünk, az lesz, amihez kedvünk van. A mostani menü, amit eddig tudok: halászlé (blő -.-), valamilyen tejfölös-gombás hús, sült krumpli, krumplisaláta, meg még valamilyen más husi is... őő.. többre nem emlékszem :D. Süti meg: én csinálok ilyen diós valamit, meg azokat a kókuszos golyókat vagy kekszgolyóknak nevezik? Mindegy, ezekből a golyókból majd csinálok hóembereket xD. Anyum meg Lajcsi szeletet készít, meg mamának süt Flamingó szeletet, ja meg lesz vakondtúrás torta. Akkor eszünk, mikor kész a kaja, szóval nincs pontos idő, bár általában ebéd környékére megvagyunk. Az ajándékozás este megy végbe, s általában, aki leginkább izgul, bármilyen meglepő, nem, én vagyok, hanem apukám :D. Nagy jelenség karácsonykor, látni kellene mindenkinek :D. 25-én szoktunk menni mamáékhoz ebédre. 26-án igazából nincs semmi, vagyis az egész családot tekintve.. én karácsony másnapján szoktam együtt lenni drágámmal, vagy ő jön, vagy én megyek.
Egyértelmű, hogy regényt írok, befejezem.. xD

2009.12.17. 20:11
Nova

Hát..nálunk semmi extra, én meg a szüleim csak hárman ünnepeljük a karácsonyt (bár néha eljön a nagybátyám is). 24-én ünnepi ebéd + vacsora, ebéd után karácsonyfa összerakása és díszítése, este 19:00-20:00 körül ajándékozás. 25-ében meg 26-ában is csak annyi az érdekes, hogy fater itthon van és újságot olvas, amúgy tényleg nincs semmi extra.

2009.12.17. 17:44
Márkó

amint anyum bezsong mindenkit visz magával..meggyújtja a füstölőket illatgyertyákat és díszeket készít, aztán miután kirakja mindenkit fogságba ejt a fenyőillat

szenteste családdal ünneplek, 25én unokatesómékkal, 26án mamámékhoz megyünk,
habár szenteste nálunk nevezhető szentdélnek, vacsi helyett ebéd van, délelőtt van fa díszítés, ebéd után ajándékozás...a kaja pedig általában hal szokott lenni hallal xD halászlé + rántott hal, bár mostanában mindig vmi különleges hús van ünnepekkor

Utolsó hozzászólásokÚjabbak 1 | 2 KorábbiakLegelső hozzászólások

KEDVENC KÉP

Küldj be Te is képet! >>>

TÁRSALGÓ

HÍRFOLYAM
Friss hozzászólások

SZAVAZÁS
Te varázsoltál tavaszi kinézetet a portálodra?